Meditation & yoga – på distans via Zoom

Intensivkurs i meditation 26 – 29/12

Meditation & djupavspänning under fyra dagar kl 18.00 – 19.30
Du lär dig grunderna i de klassiska meditationsteknikerna Inre Stillhet och Ajapa Japa, djupavspänningen Yoga Nidra samt koncentrationstekniken Tratak.
Undervisningen är i huvudsak praktisk, men till sist har vi ett kortare teoripass/frågestund, då vi bl a pratar om hur du fortsätter med meditation på egen hand.
Nivå
Alla är välkomna – inga förkunskaper krävs!
Intensivkursen kan rekommenderas båda för nybörjare och för dig som är van meditationsutövare.
Pris 475 kr. Till anmälan>>

2-dagarskurs i yoga & meditation 29 & 30/12

Yoga, avspänning & meditation – två förmiddagar kl 9.30 – 12.45
Kursen innehåller yoga, andningsövningar, djupavspänningen Yoga Nidra, koncentrationstekniken Tratak – och de första stegen av meditationerna Returning och Energins Källa.
Nivå

Alla är välkomna – det krävs inga förkunskaper!
2-dagarskurserna kan rekommenderas både för nybörjare och för dig som är van yogautövare. Om du t ex redan går regelbundet på kurs en gång i veckan kan det intensiva förloppet på en 2-dagarskurs ge en ny dimension till yogan och meditationerna.
Pris 435 kr. Till anmälan>>

Anmälan

Du anmäler dig vid att klicka på länken bredvid den kursen du vill gå på och fyller i mejlet med dina upplysningar och skickar till anandananda@yoga.se.

 

Praktisk info

  • Efter att du har anmält dig så mailar vi dig en länk som du använder för att delta i klassen.
  • Om det är första gången du använder Zoom så måste du installera appen. På iPhone / Android går du in på App Store eller Play Store och installerar Zoom Cloud Meetings. På dator räcker det att klicka på länken, installationen startas då automatiskt.
  • Det är bra att öppna länken ca 10 min innan lektionen börjar, så du kan kolla att allt funkar. Det går inte att gå med efter att lektionen har börjat.
  • Du kan välja själv om du vill ha din kamera på eller av. Men det underlättar mycket, både för dig och läraren, om läraren kan se dig.
  • Om det dyker upp en ruta där det står ’To hear others please join audio’ välj alternativet ’Call using internet audio’ eller ’Call using device audio’.
  • Gör i ordning ett utrymme som passar till att göra yoga. Se till att varken människor, husdjur eller telefoner stör dig under lektionen. Du behöver ett mjukt underlag (t.ex. en yogamatta eller en tunn madrass på golvet), en tunn filt för avspänning och eventuellt en fast kudde för meditationen.
  • Det är bra om du kan göra det helt mörkt (eller så mörkt som möjligt) under avspänningen och vissa av meditationerna.
  • Se till att din enhet är laddad eller inkopplad till ett vägguttag.
  • För kurserna som innehåller yoga är det bra att ha en nässköljningskanna och kvalitetssalt, se Nosebuddy.
  • Se till att inte äta någon större måltid 3-4 timmar innan lektionen.
  • För de kurser som inkluderar meditation: I vissa av våra meditationer rekommenderar vi att sitta på en stol, så ha en stol till hands som är lätt att sitta upprätt i.
  • Vi undervisar generellt sett verbalt med tydliga instruktioner, dvs. utan att visa övningarna. På så sätt kan vi ha maximal uppmärksamhet på dig som elev.
  • Du behöver ett stearinljus som du kan placera så att lågan är i ögonhöjd när du sitter på golvet i en meditationsställning.
  • Använd ditt riktiga namn när du startar Zoom, så att vi kan se att du är med på listan.
  • Återbetalning görs vid avbokning senast 6 timmar innan första lektionen. Maila mig på anandananda@yoga.se för att avboka.
  • Våra kurser är endast för personligt syfte och ger ej kvalifikation att undervisa i yoga eller meditation.